Wywiad w Izolacjach

30 listopada 2016

Dyrektor generalny Fabryki Styropianu Arbet podsumowuje w „Izolacjach” 25 lat działalności firmy.

Jaki był wg dyrektora klucz do sukcesu FS ARBET? Oto fragment wypowiedzi dla portalu Izolacje.pl:

To trudne pytanie, ale chyba podstawową kwestią były właściwe decyzje właścicieli firmy, bo to oni w odpowiednim czasie nadawali kierunek rozwojowi firmy. Do tego dochodzą na pewno uwarunkowania rynku, ponieważ docieplenia w Polsce rozwijały się bardzo dynamicznie, w zasadzie z poziomu zerowego, a dziś jesteśmy drugim rynkiem w Europie. Poza tym, ważne były ostrożność w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i zarządzaniu sprzedażą. Były czasy w Polsce, kiedy trzeba było być naprawdę ostrożnym i dobrze wyczuwać rynek, żeby się rozwijać, a nie tracić.

Patrząc na ostatnie 25 lat, to gdzie dziś jest Fabryka Styropianu Arbet? Na jakim etapie rozwoju pozycjonuje Pan firmę?

Jesteśmy bardzo dojrzałym przedsiębiorstwem, jednym z największych w Polsce, sprzedajemy w całym kraju, sporo też eksportujemy. W związku z tym, jesteśmy na takim etapie, na którym intensywnie myślimy o tym, jak nasz produkt produkować lepiej i co można jeszcze do niego dodać, np. serwis czy doradztwo techniczne. Wiemy, że sama płyta styropianowa jest tylko środkiem do tego, żeby uzyskać efekt w postaci lepszej izolacyjności budynków. Dziś możemy sobie pozwolić na to, żeby trochę szerzej pomyśleć na temat rynku i klienta. Mam tu na myśli współpracę z projektantami, architektami, przekazywanie im coraz większej ilości informacji na temat prawidłowego ocieplania. Skupiamy się też na tym, żeby optymalizować logistykę i współpracę z hurtowniami budowlanymi.

Cały wywiad przeczytać można TUTAJ.

Arbet | Prawdziwy styropian